Tank: Typ 74
Type 74
Vývoj tanku byl zahájen v šedesátých letech a první prototypy byly zkompletovány v roce 1969. První seriové tanky byly dokončeny v roce 1975. Tank dostal označení Type 74. Celkem bylo vyrobeno 870 tanků.
Koncepce tanku je konvenční, řidič sedí v levé přední části korby. Odlévaná věž je umístěna ve střední části korby a motorpřevodovým prostorem v zadní části. Velitel a střelec sedí v pravé polovině věže, nabíječ v levé.
Hlavní výzbrojí tanku je kanón ráže 105 mm (britský kanón L 7 vyráběný v licenci). Kanón má poměrně velkou vnější ochranou masku a je opatřený ejektorem ( není to ale, termoizolační plášť). Nad kanónem v levé části je umístěný rozměrný infrasvětlomet. V zadní části věže jsou uloženy schránky s nářadím a jiné příslušenství, s kanónem je spřažený kulomet r. 7,62 mm, a na věži bývá lafetovaný kulomet M 2 HB r. 12,7 mm.
Pohybové ústrojí je složeno na každé straně z 5 pojezdových kol, hnacího kola vzadu, napínacího kola vpředu.
Odvozené verze:
Type 78 - vyprošťovací tank na bázi podvozku Type 74
Type 87 - PL kanón r. 35 mm
TTD :
Posádka: 4
Výzbroj: kanón r. 105 mm, spřažený kulomet r. 7,62 mm, PL kulomet r. 12,7 mm, 2x3 výmetnice dýmových granátů
Munice: 55 nábojů r. 105mm, 4500 nábojů r.7,62 mm, 660 nábojů r. 12,7 mm.
Délka s kanónem dopředu: 9,42 m
Délka korby: 6,70 m
Šířka: 3,18 m
Výška po strop věže: 2,48 m
Výška včetně PL kulometu: 2,67 m
Světlá výška: 0,2 až 0,65 m (světlá výška je regulovatelná)
Bojová hmotnost: 38 000 kg
Prázdná hmotnost: 36 300 kg
Měrný výkon: 18,94 Hp/t
Motor: Mitsubishi 10 ZF o výkonu 720 Hp
Max. rychlost: 53 km/h
Dojezd: 400 km
Palivo: 950 litru
Brodivost bez přípravy: 1,0 m
Brodivost s přípravou: 2,0 m
Příkop: 2,70 m
Stěna: 1,00 m
Max. úhel stoupání: 60%
Max. úhel bočního náklonu: 40%
Pancéřování: ocel
Ochrana proti ZHN: ano
Noční pozorovací přístroje: ano (infračervené)
Výrobce: Mitsubishi Heavy Industries, Tokio, Japonsko